Ochranné osobné pracovné prostriedky
Poskytovanie osobných ochranných pracovných prostriedkov (ďalej OOPP) zamestnancom je jednou zo základných povinností zamestnávateľa v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Pri poskytovaní OOPP je zamestnávateľ povinný vypracovať zoznam poskytovaných osobných ochranných pracovných prostriedkov na základe posúdenia rizika a hodnotenia nebezpečenstiev vyplývajúcich z pracovného procesu a z pracovného prostredia. Výrazným uľahčením pre zabezpečenie tejto evidencie je modul OOPP, ktorý zabezpečuje evidenciu odovzdaných osobných ochranných pracovných prostriedkov pre každého zamestnanca, pričom výdaj OOPP zamestnancovi je zabezpečený po jeho zosnímaní kartou.
Dôvody implementácie modulu OOPP
- Nahradenie papierovej evidencie vydaných OOPP aplikáciou dostupnou každému vedúcemu
- Sledovanie nákladov na vydané OOPP podľa zamestnancov alebo zvolených organizačných jednotiek
- Zamedzenie výdaja OOPP, ktoré neboli vopred schválené nadriadenou osobou
Benefity zavedenia modulu pre manažment
- Nadriadený má k dispozícii prehľad o všetkých pridelených OOPP za všetky jemu podriadené osoby
- Dochádza k zníženiu nákladov na OOPP zavedením kontroly dátumu posledného výdaja
- Je dostupná informácia o hodnote pridelených OOPP za vybrané obdobie, za vybrané oddelenie
- Osoba zodpovedná za výdaj je vopred informovaná e-mailom
- Výdaj OOPP je viazaný na vopred schválené pridelenie OOPP a je potvrdený snímaním čipovej karty zamestnanca
Benefity zavedenia modulu pre zamestnancov
- Zamestnanec si môže pozrieť všetky ním prevzaté OOPP aj s informáciou o ich hodnote
- Modul poskytuje zamestnancovi informácie, kedy mu bol daný OOPP vydaný so zachovaním kompletnej histórie